Svenska Interiörbranschen värnar om skyddet för den personliga integriteten och att du ska känna dig trygg i hur dina personuppgifter behandlas hos oss. I denna Integritetspolicy informerar vi dig om hur vi samlar in och använder dina personuppgifter samt vilka rättigheter du har och hur du påkallar dina rättigheter. Svenska Interiörbranschen följer reglerna i GDPR, General Data Protection Regulation och Dataskyddslagen.
Integritetspolicy-15-september-2025Spara tid och pengar med FMIs medlemsförmåner!
Som medlem i Branschorganisationen Färg Möbler och Interiör (FMI) får du tillgång till en rad viktiga och lönsamma medlemsförmåner. Byt till FMI:s branschanpassade kortinlösenavtal och spara tusentals kronor. Väljer du FMI:s medlemsförsäkringar kan du tjäna en rejäl slant, exempelvis upp till 20% i sänkta premiekostnader för företagsförsäkring, vid jämförbara försäkringar på marknaden. Nu kan du även teckna vår nya cyberförsäkring till låg premie via vårt gruppavtal. Du har således mycket att tjäna på att vara medlem i FMI.
Kostnadsfri juridisk telefonrådgivning i:
- Köp- och avtalsrättsliga frågor, ex. e-handelsfrågor, leverantörsfrågor, konsumenträtt
- Reklamationsärenden & reklamationsbedömningar
- Anmälningar i Allmänna reklamationsnämnden
- Arbetsgivarfrågor
- Lokalhyresfrågor och hyresjuridik
- Miljö- och kemikaliefrågor för företag inom heminredningshandeln
- Tillsynsärenden hos Kemikalieinspektionen, Miljöförvaltningen, Arbetsmiljöverket, Konsumentverket och Skogsstyrelsen
- Löpande information om nya lagar och regler
- 15 min kostnadsfri rådgivning 4 gånger/månad (i olika ärenden) hos affärsjuridisk advokatbyrå samt rabatterat timarvode hos advokat eller juridiskt ombud
Frågeformulär för möbel- och heminredningshandel – kostnadsfritt:
Ägare och ledning i företag måste ha kännedom om farliga och förbjudna kemiska ämnen i de varor som säljs till konsumenter. Med FMI:s frågeformulär är det lättare för dig att följa kraven i den nationella och europeiska kemikalielagstiftningen. Vid inspektioner behöver du också kunna visa vilka rutiner företaget tillämpar för kontroll. Vid en eventuell åtalsanmälan blir frågan om kontrollåtgärder särskilt viktig. Likaså behöver du kunna svara en konsument inom 45 dagar. Dina varor måste också vara rätt märkta.
Betallösningar för fysisk butiksförsäljning och e-handel via samarbetspartner:
- Kortinlösenavtal – spara pengar med ett av branschens bästa kortinlösenavtal. Passar alla affärssystem.
- Smidig e-handelskassa/checkout till låg avgift. Låt dina kunder välja mellan olika betalsätt.
- Delbetalning & räntefria konsumentkreditavtal
Medlemsförsäkringar – bransch anpassade försäkringar till låga premier:
- Företags & fastighetsförsäkring
- Transportförsäkring
- Personförsäkringar
- Cyberförsäkring teknisk support, försäkring och täckningsbortfall vid digitala intrång
Mallar och dokument – kostnadsfritt
Tillgång till allmänna köpevillkor kostnadsfritt vid fysisk butiksförsäljning av varor till konsument
Utbildningar och Kurser till kraftigt subventionerade avgifter
Reklamationsutbildningar samt andra kompetenshöjande utbildningar.
